lördag, oktober 02, 2010

Arbetslägret fortsätter

Under veckan har jag besökt torpet två gånger och eldat ris men idag eldade jag i stor hög på marken istället för i tunnan och då fick jag bort allt ris och allt slaget gräs.

Mössen äter gift som bara den så kanske borde jag byta strategi. Det verkar som jag har hela skogens möss på utfordring och utrotning och det blir ju kanske inte rätt.

Dagens jobb i övrigt - jag städade köksgolvet framför spisen...

Städat framför spisen

...och vardagsrumsgolvet framför hålet i muren...

Städat framför hålet i muren
Sen har jag rensat bort allt skräp och jordhögar vi hade framför huset. Nu har vi en grushög, en sand-jordhög och en jordhög med gräs. Jag tog bort gräset framför entren och husväggen åt väster inför dränering och omlutning av marken (1:20 3 m framför huset). Gräset omplacerades på vägen mot ladugården där vi vill anlägga gräsmatta och minska infarten på sikt.

Askhög, sandhög, grushög samt nylagd gräsmatta

Riset och gräset uppeldat...

Gräset avlägsnat 3 m framför entren och husväggen inför omlutning och dränering.

Här är vår plan för garaget som Carola har gjort på datorn. Eldplatsen är rakt fram i bilden där vägen går och grushögar mm strax bakom pumphuset till höger.

Inga kommentarer: