lördag, februari 26, 2011

DÖRR BLIR VÄGG I TORPET

Idag var vädret regnigt och någon plogtur fick jag göra för att hålla efter. Damen med de 11 hundarna var ute och promenerade.

Uppgiften var i övrigt att sätta igen dörren till vardagsrummet och isolera hålet. Jag satte masonite från skåpen som var där tidigare i dörröppningen och klistrade på renoveringsduk tsv.

Från andra sidan isolerade jag med det som var kvar efter väggisoleringen i kammaren. Vardagsrummet hålls ju kallt tsv. Kammaren kan nu snart bli så ombonad att man kan bo där...kanske...


Tryck ej på den gröna pilen - då hamnar du i webbalbumet. En mindre pil finns under bildtexten som startar bildspelet igen.

Provade också duschutrymmet i badrummet där uppe, men det är nog väldigt trångt. I nödfall går det väl att ha en dusch under en övergångsperiod men man måste nog bygga en takkupa eller tänka på annat sätt. De tidigare ägarna var mycket korta har jag fått för mig.

Köpte en hörnlist för kammaren att prova också - imorgon.

Inga kommentarer: